4 august, 2025

Unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive din lume ia în considerare mutarea producției în China, în timp ce branduri precum Nike și Adidas își mută producția din această țară ca răspuns la tarifele impuse de SUA, potrivit Financial Times.

Noul director executiv al Intersport International, Tom Foley, a declarat pentru Financial Times că grupul ia în calcul aprovizionarea cu o proporție mai mare din produsele sale sub marcă proprie — care au generat venituri de aproximativ 1,4 miliarde de euro anul trecut — din China.

Aceste deliberări au loc în contextul în care brandurile sportive americane își mută producția din China către alte țări asiatice cu tarife vamale mai mici. Activitatea de producție din China a înregistrat o scădere pentru a patra lună consecutivă în iulie.


Intersport — care operează 5.500 de magazine în 42 de țări — este o cooperativă cu sediul în Elveția, deținută și administrată de organizații naționale. Este deosebit de prezentă în Europa și este cel mai mare retailer de articole sportive din Germania.

Grupul, care a generat venituri de 14 miliarde de euro anul trecut, vinde atât produse sub marcă proprie, cât și produse ale brandurilor Nike și Adidas. Compania nu își face publice profiturile.

În prezent, se confruntă cu o concurență crescută pentru spațiu de producție în țări precum Vietnam și Bangladesh, chiar dacă în China există în continuare capacități excedentare disponibile.

„Nu suntem în situația în care trebuie să ne mutăm din Bangladesh în China — dar am putea face asta”, a spus Foley, care a preluat funcția de director executiv în luna iulie. Principalele piețe de aprovizionare ale Intersport includ China, Bangladesh, Vietnam și Cambodgia.

Tensiunile comerciale de lungă durată dintre SUA și China au determinat în ultimii ani brandurile de articole sportive să-și mute producția din China

Adidas a produs anul trecut 27% dintre articolele sale în Vietnam, 19% în Indonezia și doar 16% în China — în principal pentru vânzările de pe piața internă chineză.


Între timp, Nike produce în prezent 16% din încălțămintea sa în China și le-a transmis analiștilor, în luna iunie, că dorește să reducă acest procent la o cifră dintr-o singură unitate în următoarele 12 luni.

Foley a declarat că balanța de putere în industrie, în sens mai larg, se mută de la branduri precum Nike și Adidas înapoi către retaileri precum Intersport.

„Cu siguranță, dependența lor de noi… a crescut”, a spus el, subliniind că multe branduri mari nu au reușit să-și dezvolte suficient de mult afacerile directe către consumator (direct-to-consumer), așa cum și-ar fi dorit. Dinamica puterii „s-a întors acolo unde era acum opt sau nouă ani”, a adăugat el.

Foley își propune ca vânzările produselor marca proprie Intersport să ajungă la 20% din veniturile anuale ale grupului în următorii cinci ani, față de 10% în prezent, obiectivul final fiind creșterea profitabilității. „Pentru un business puternic și sustenabil, avem nevoie de o marjă mai mare”, a spus el.

(Citește și: ”Deflația de la poarta fabricii continuă să afecte profiturile industriale din China”)

***



Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: