Guvernul a aprobat în ședința de vineri indicatorii tehnici pentru noul tronson al Magistralei 4 de metrou, secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul.
Valoarea investiției este de circa 17 mld. lei.
Acesta va avea o lungime construită de aproximativ 11,94 Km, din care:
- 10,84 km lungime construită, în exploatare cu călători
- 1,10 km lungime în exploatare fără călători – inclusiv legătura
cu Depoul Progresul
Tronsonul Gara de Nord 2 – Gara Progresul are: - 13 stații noi;
- 1 stație existentă – Stația Gara de Nord 2;
- 14 interstații;
- 1 depou.
Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în Stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente.
Potrivit Guvernului, valoarea investiției este de 17 mld. lei, iar perioada de execuție 50 de luni.

Potrivit notei de fundamentare, prin realizarea investiției în amplasamentele prevăzute – mai ales în zona de acces în oraș (conectivitatea cu Stația Progresul – terminal multimodal) se apreciază următoarele:
- se asigură pentru utilizatorii din zonă și din orașele și comunele limitrofe un acces liber la toate activitățile și totodată o bună integrare socială în mediul urban/ Municipiul București;
- se îmbunătățesc substanțial toate serviciile; se estimează creșterea numărului de elevi și studenți în Municipiul București, a numărului de angajați din zonele limitrofe orașului;
- va crește numărul de utilizatori pe toată perioada zilei, pentru rețeaua de metrou;
- va crește unitar dezvoltarea urbanistică a zonei de Sud;
- decongestionarea Liniei 2 de metrou din București prin consolidarea capacității de transport public de-a lungul coridorului nord-sud (de la 25.866 la 18.460 pentru anul 2030 – reducând capacitatea de la 120% la 85%);
- reducerea timpului de călătorie între Gara de Nord si Gara Progresul cu 58%;
- creșterea cererii de transport cu metroul. Cota de piață a metroului în total transport public va creste de la 46% în 2018, la 49% în 2030 datorită Magistralei 4;
- reducerea poluării prin reducerea traficului rutier numărul de vehicule (auto + taxi) va fi redus datorită Magistralei 4 cu cca.: 3.950 în 2030.
Finanțarea obiectivului de investiții ar urma să fie asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul
Transport 2021 – 2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.
(Citește și: ”Metroul de la Cluj, scos din PNRR și finanțat din obligaţiuni „verzi” și Programul Transport – ministrul Adrian Câciu”)
***