fbpx

24 noiembrie, 2024

Northvolt, compania de baterii pentru vehicule electrice fondată de doi foști directori de la Tesla, a solicitat protecția împotriva falimentului în SUA conform capitolului 11 ​​după ce s-a străduit să-și mărească capacitatea de producție.

Compania suedeză a declarat joi că a intrat voluntar în procedura de faliment în SUA, pentru a-și putea restructura datoria și a obține noi investiții.

La scurt timp după ce a fost anunțat falimentul, CEO-ul Peter Carlsson, și unul dintre fondatorii Northvolt, a anunțat că va demisiona.

Doar 30 de milioane în cont și datorii de aproape 5,8 mld dolari


Dosarul de faliment arată că Northvolt mai avea datorii de aproximativ 5,8 miliarde de dolari și doar 30 de milioane de dolari în numerar disponibil – suficient pentru a-și finanța operațiunile timp de aproape o săptămână.

În documentele de faliment, Goldman Sachs, JPMorgan și Microsoft au fost listați ca creditori. Fondurile atrase în companie au fost de 15 miliarde de dolari de la fondarea sa în 2016.

Northvolt a declarat că a obținut fonduri suplimentare de aproximativ 245 de milioane de dolari, inclusiv 145 de milioane de dolari în numerar, și un angajament de 100 de milioane de dolari din partea unui client – o linie de credit specializată pentru firmele care trec prin faliment.

„Acest pas decisiv va permite Northvolt să-și continue misiunea de a stabili o bază industrială europeană pentru producția de baterii”, a declarat Tom Johnstone, președintele interimar al Northvolt, într-un comunicat.

„În ciuda provocărilor pe termen scurt, această acțiune de consolidare a structurii noastre de capital ne va permite să captăm cererea continuă de pe piață pentru electrificarea vehiculelor”, a adăugat el.


Northvolt intenționează să continue activitatea în timpul procedurii de faliment.

Northvolt a pierdut clienți importanți

Fondată de Carlsson și Paolo Cerruti, Northvolt și-a propus să revoluționeze producția de baterii, dar a avut numai probleme în ultimele luni.

Falimentul companiei vine după dificultăți în creșterea producției de baterii la unitatea sa din Skelleftea, Suedia, aproape de Cercul Arctic. În iunie, BMW a renunțat la o comandă de 2,1 miliarde de dolari pentru celule de baterie destinate vehiculelor sale electrice, invocând întârzieri în livrări.

În septembrie, Northvolt a anunțat că va concedia aproximativ 1.600 de angajați.

Producătorii de automobile din Europa se confruntă cu cererea slabă de vehicule electrice și concurența în creștere din partea rivalilor chinezi.


Miercuri, Ford a declarat că va reduce 4.000 de locuri de muncă în Europa până la sfârșitul anului 2027.

Volkswagen, cea mai mare companie auto din Europa, are în vedere închiderea fabricilor din Germania pentru prima dată și eliminarea a zeci de mii de locuri de muncă. VW se confruntă cu o cerere vertiginoasă în Europa și a pierdut cota de piață în China în favoarea rivalilor locali care vând vehicule electrice și hibrizi mai ieftine.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: