Guvernul a aprobat miercuri indicatorii tehnico-economici ai Bacău-Paşcani, tronson al A7-Autostrada Moldovei. Proiectul este finanţat prin PNRR și are o valoare estimată de 7,442 miliarde de lei (cu TVA).
Ministrul Sorin Grindeanu a anunțat că, după aprobarea Proiectului Tehnic şi a documentaţiei de atribuire în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, va fi lansată direct licitaţia pentru construcţia celor 3 loturi ale tronsonului Bacău-Paşcani, cu o lungime totală de 77,39 km.
- Lotul 1 (30,3 km): Săuceşti (jud.Bacău) – Trifeşti (jud.Neamţ)
- Lotul 2 (18,99 km): Trifeşti (jud.Neamţ) – Gherăeşti (jud.Neamţ)
- Lotul 3 (28.09 km): Mirceşti (jud.Iaşi) – Paşcani (jud.Iaşi)
Pe traseul Bacău-Paşcani sunt prevăzute:
- 9 noduri rutiere;
- 112 poduri şi pasaje;
- un Centru de Întreţinere şi Coordonare;
- un Centru de Monitorizare şi Informare;
- două spaţii de servicii;
- două parcări de scurtă durată
Durata de execuție este estimată la doi ani și jumătate.
Toată autostrada A7, finanțată prin PNRR, trebuie finalizată până la 31 decembrie 2026.
În licitație pentru execuție sunt primele două tronsoane, Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani. Deocamdată, niciun contract nu este semnat. Cel mai avansat în procedura de atribuire este lotul Ploiești – Buzău.
Pentru tronsonul Focșani -Bacău, Consitrans nu a finalizat încă documentația tehnică.