Add Your Heading Text Here

4 noiembrie, 2021

Conform datelor publicate joi de Institutul Naţional de Statistică (INS), ponderea înregistrărilor noi de autoturisme importate second-hand a fost de 72,2% din totalul înmatriculărilor de autovehicule, scrie Agerpres.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 12,7%, în trimestrul al treilea din acest an, faţă de acelaşi interval din anul anterior.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat majorări la categoriile autoturisme (+13,1%) şi mopede/motociclete (+3,6%). Totodată, scăderi au fost consemnate la categoria autobuze şi microbuze (-18,6%).


În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, au fost înregistrate creşteri în cazul mopedelor şi motocicletelor (+25,8%) şi autoturisme (+15,9%), în timp ce la categoria autobuze şi microbuze s-a consemnat o scădere de 39,9%.

Potrivit sursei citate, în T3 din 2021 faţă de T3 din 2020, categoriile autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) şi autotractoare au crescut cu 1,9%, fiecare. În schimb, înmatriculările de remorci şi semiremorci au scăzut cu 1,3%.

De asemenea, înmatriculările de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor s-au majorat la toate categoriile, astfel: autotractoare – cu 32,9%, autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – cu 31,2% şi remorci/semiremorci – cu 10,9%.

Comparativ cu trimestrul II din anul în curs, în al treilea trimestru din 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat un salt de 15,9% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, respectiv o scădere cu 6,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

[newsman_subscribe_widget formid="nzm-container-91885-6936-62e2a1251fbbbf9d28a8dd5a"]

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%. În categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule (25,7%) au fost clasificate în norma de poluare Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule (30%) au fost clasificate Non-Euro.


Articole recomandate:

citește și

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: