Două din cinci companii active în România declară că nu găsesc suficienţi angajaţi și se confruntă cu un deficit de competenţe pentru satisfacerea cerințelor actuale de business, conform studiului Deloitte Global Human capital Trends 2023, publicat joi.
Raportul Global Human capital Trends, efectuat anual de Deloitte, este cel mai amplu studiu de acest tip şi se bazează pe o analiză complexă a răspunsurilor furnizate de respondenţi din întreaga lume care lucrează în diferite industrii şi departamente ale organizaţiilor, în principal în resurse umane.
Din cauza crizei de personal, companiile apelează tot mai mult la aşa-numitele „ecosisteme ale forţei de muncă”, ce presupun identificarea şi gestionarea unor noi tipuri de resurse umane, pentru a-și completa forţa de muncă tradiţională (formată din angajaţii cu normă întreagă sau redusă):
- consultanţi (52% dintre companiile participante la studiu)
- freelanceri şi subcontractori (50%)
- centre de servicii externalizate (38%)
Alte măsuri la care apelează companiile pentru a suplimenta forţa de muncă existentă, sunt cele de implementare a unor soluţii tehnologice şi de inteligenţă artificială, metode la care au apelat circa 30% dintre participanţi la studiu.
Soluţiile tehnologice utilizate în companiile din România vizează, în principal facilitarea comunicării şi conectarea membrilor echipelor din diferite locuri, prin aplicaţii de tipul Zoom sau Skype (89%) şi pentru a spori eficienţa angajaţilor (72%).
Respondenţii sunt de părere că tehnologia va fi utilizată în următorii doi – trei ani mai ales pentru a anticipa nevoile angajaţilor şi a-i ghida în procesul de dezvoltare (61%), precum şi pentru a analiza în profunzime modul în care interacţionează echipele pentru îndeplinirea atribuţiilor (56%).
****