Producătorul auto chinez Chery Automobile anunță luni că a organizat primul transport oficial de vehicule către România din Wuhu, China, marcând un „nou moment important în extinderea globală a companiei”.
„Această livrare semnalează nu doar intrarea oficială a Chery pe piața europeană, ci și poziționarea României drept una dintre primele piețe strategice ale brandului în regiune”, se arată într-un comunicat al companiei chineze.
Compania confirmat încă din martie că va intra oficial, din a doua parte a anului, în mai multe țări din Europa de Est, începând cu Polonia și continuând cu Ungaria, Cehia, Grecia și România.
Comunicatul este însoțit de un videoclip postat luni pe pagina de Facebook a Chery Romania, în care oficiali chinezi ai companiei-mamă spun: „România, venim!”.
Chery este lider al exporturilor auto din China. Vehiculele vor ajunge în România la jumătatea lunii iulie
Producătorul chinez Chery a fost fondat în 1997 și operează în peste 100 de țări în întreaga lume. Are în portofoliu mărci precum Chery, Omoda, Jaecoo, Jetour, Exeed şi Luxeed, iar în 2024 a vândut 2, milioane de mașini, în creștere cu 38,4% an/an. Dintre acestea, 1,14 milioane de mașini au fost comercializate în afara Chinei, în creștere cu 21,4% an/an.
Intrarea Chery pe piața românească pare să facă parte dintr-un plan de extindere al producătorilor chinezi pe piața europeană.
BYD, producătorul chinez de vehicule electrice și hibride care concurează de la egal la egal cu marii producători auto tradiționali din Vest, a anunțat la jumătatea lunii trecute că își extinde prezența în Europa, intrând puternic pe piața auto din România.
Transportul, plecat în 4 iunie, include modelele TIGGO 7 și TIGGO 8, disponibile atât în versiuni cu motor termic (ICE), cât și hibride plug-in (PHEV).
Ofensiva chinezilor pe piața românească și europeană
„În calitate de lider în exporturile auto din China, Chery intră pe piața din Uniunea Europeană cu o viziune clară și încrezătoare: «În Europa, pentru Europa». România va servi nu doar ca punct strategic de acces pe continent, ci și ca un hub pentru dezvoltarea rețelelor locale de servicii, retail și a ecosistemelor de utilizatori. Vehiculele sunt așteptate să ajungă în România în a doua jumătate a lunii iulie”, se arată în comunicatul de luni al Chery Romania.
Mai mult, în data de 30 iunie, Chery va organiza primul său eveniment oficial de lansare a brandului, produselor și tehnologiei CSH în Varșovia, Polonia, prezentând patru modele, marcând în acest mod debutul oficial pe piața europeană. Potrivit companiei chineze, Chery are în plan lansarea a 34 de modele noi.
Importurile autoturismelor chineze în România urmează să fie realizat de grupul AUTO ITALIA, care este și importatorul oficial în România al mărcilor italiene Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Fiat Professional, Abarth și Maserati, deținute de Stellantis.
AUTO ITALIA este la rândul lui deținut de grupul Samelet, grup fondat în Israel în 1946, care investește prin diferite fonduri de investiții înființate în China și Israel în susținerea unor firme din industria auto.
În România, Samelet deține fostul importator FCA, iar din septembrie 2024 AUTO ITALIA este și importator oficial al brandului Leapmotor în România.
(Citește și: ””Deșteaptă-te, Bruxelles!”. CRONICILE Nr. 75. Sumarul, titlurile, autorii, coperta”)
(Citiți și: ”China ante portas: Intrare agresivă a Chinei pe motoarele de creștere românești – sectorul auto și comerțul”)
(Citiți și: ”Dubla măsură prin care sunt evaluate companiile europene și cele chinezești din e-Comerce: Cazul Temu-Shein.”)
***