15 octombrie, 2025

Agricola International, unul din cei mai mari crescători de pui și producător de mezeluri din România, pregătește consolidarea business-ului și în acest sens va intra pe noi piețe pentru crearea de sinergii, a declarat Grigore Horoi, director general și președinte CA Agricola International, în cadrul conferinței ”Capitalul autohton al României – internaționalizarea businessurilor: maturizare și trecerea la statutul de forță regională” organizată de CDG.

”Au fost ani în care a trebuit să scădem prețurile și să accelerăm pe partea de creștere de volume – noi operând într-o industrie de «commodity» în care investițiile sunt mari și marjele mici. A fost o perioadă în care vizitam foarte des băncile. În această perioadă ne vizitează dânșii pe noi. Cât privește internaționalizarea: am operat, pe piața externă, pe cele mai sofisticate piețe când nimeni din România, pe această grupă de produse, nu o făcea. Și am rămas constant pe aceste piețe și o facem și acum. Ne dezvoltăm în fiecare an, în calitatea noastră de partener al operatorilor din acele piețe sofisticate, și de exportator.
Ne pregătim să consolidăm business-ul în România și defapt deja am făcut-o: am crescut de la aproximativ 1.800 de tone de carne de pui pe lună la +5.000 de tone pe lună și am spus aici, într-o pauză, că puteam crește mai mult, dar sunt niște forțe care nu depind de noi care nu ne-au permis. Dar vom crește în continuare, pregătim business-ul inclusiv pentru a deveni operator pe o piață care poate să asigure sinergii pentru afacerea noastră”, a declarat executivul de la Agricola.

”Integrarea nu este neapărat soluția în business. În Vest se merge foarte mult pe specializare”

Potrivit acestuia, integrarea business-ului nu este întotdeauna soluția, pentru că uneori costul este prea mare și beneficiile insuficiente.


”Conceptul de business integrat este dezvoltat cred că mai ales în țările din Est. În afară (în Vest – n.r.), se merge foarte mult pe specializare și o altfel de integrare. La români, cum probabil și prin alte țări din preajma noastră se întâmplă, există marea plăcere să ai lucrul tău. Chiar dacă te costă. (…) Noi suntem capabili să ne creem acele resurse pe care le folosim din când în când, doar din plăcerea de a avea lucrul tău. Dar asta nu ne face competitivi.
Nu neapărat integrarea este soluția. Sigur, facem și mezeluri – iar salamul de Sibiu este peste 60% cotă de piață de 100 de ani – și produse ready-meal, ouă și lactate sub brandul Huzur… Dar în industria noastră de pui e un producător din Europa care nu are niciun pui. Dar are parteneriate cu fermieri care cresc pui. Ori, la noi, nu vi se pare că este mai complicat să fii producător de carne de pui? Pentru că trebuie investit și în abator, și în distribuție, și în marketing, să plătesc toate taxele la operatorii din retail, să contruiesc și ferme și stații de incubație… Dar așa funcționează business-ul”, a mai declarat directorul Agricola.

Acesta mai spus că săptămâna trecută a semnat un contract de achiziție pentru o fermă.

”Preconizata creștere de capacitate nu o aveam cu ce o susține. Deci aveam nevoie de materie primă pentru un abator care își va mări capacitatea anul viitor”, a punctat Grigore Horoi.

(Citește și: ”Live Acum / CONFERINȚA: Capitalul autohton al României – internaționalizarea businessurilor: maturizare și trecerea la statutul de forță regională. Marți, 14 octombrie 2025, orele 9:30 – 14:30”)

***

[newsman_subscribe_widget formid="nzm-container-91885-6936-62e2a1251fbbbf9d28a8dd5a"]


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: