Înmatriculările de autovehicule noi, în România, au continuat tendința de revenire în septembrie, cu o creștere de +39% față de luna septembrie 2024, după o creștere de +53% în august 2025 vs. august 2024 și de +26% în iulie 2025 vs. iulie 2024, reiese din datele preliminare ale Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Totalul autovehiculelor noi înmatriculate în primele 9 luni ale anului 2025 este în continuare pe minus, cu -5,1% mai puține față de cele din primele 9 luni din 2024, o scădere semnificativă, cu toate că în temperare, pusă de reprezentanții sectorului auto pe seama amânării repetate a Programului Rabla Auto.
Consumatorii pare că au renunțat în vară să mai aștepte programul și au luat decizii de achiziție indiferent de subvenție. Programul a demarat abia din septembrie, cu un buget redus.

Dacia rămâne lider și o creștere imensă la pur electrice. Bigster urcă în top
Înmatriculările de autovehicule din România, în luna septembrie 2025 și principalele tendințe din piață:
- În luna septembrie, înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu +39% față de septembrie 2024, ajungând la un volum de 12.409 unități, cu circa o 25% peste media din cele 3 luni de dinainte de iulie, perioadă de scădere semnificativă comparativ cu cea similară din 2024;
- Autoturismele pur electrice înregistrează o creștere masivă, de +52% față de septembrie 2024, cu o cotă de piață de 6%; în august 2025 am avut o creștere la pure lectrice de +93,1% față de august 2024, cu o cotă de piață de 6,3%;
- Pe primele 9 luni din 2025, înmatriculările de autoturisme noi au atins un total de 108.067 unități, cu o scădere de -5,1% față de perioada similară din anul 2024, în continuă temperare de la un declin anual de -8,9% în august 2025.

Pentru prima dată anul acesta, în Top 10 lunar a intrat o marcă produsă de chinezi
Pe mărci, Dacia continuă să fie liderul pieței locale, cu 4.124 de unități noi înmatriculate, în linie cu luna august dar în scădere de la 5.106 de unități noi înmatriculate în iulie – înmatriculările noi de modele Dacia rămâne aproape dublu față media pe cele 3 luni de dinainte de iulie.
În același timp, Toyota, care are o ofertă substanțială de modele hibride, este pe locul secund în top cu 1.139 unități, din nou peste media lunilor aprilie-mai-iunie. Piața locală înregistrează o creștere rapidă în ultima perioadă pe zona de hibride, cu o scădere a modelelor diesel.
În top 10 pe mărci a intrat acum și o marcă chineză, MG, cu 280 de înmatriculări de noi modele.
În topul pe modele, Dacia deține în continuare primele 3 trepte ale podiumului, iar noul model Bigster a depășit din nou Jogger situându-se pe locul 5 în top 10, în creștere de pe 7 în luna august. Ford Puma, model produs tot în România la Craiova, a intrat și el în top 10, pe ultima poziție în acest clasament.

(Citește și: ”China ante portas: Intrare agresivă a Chinei pe motoarele de creștere românești – sectorul auto și comerțul”)
(Citește și: ”Programul Rabla pentru autoturisme – reluat doar pentru persoane fizice”)
***