Înmatriculările de autovehicule noi, în România, au înregistrat o scădere de 32,4%, în a cincea lună a acestui an, față de luna mai 2024, reiese din datele preliminare ale Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Totalul autovehiculelor noi înmatriculate în primele 5 luni ale anului 2025 sunt cu 12% mai mici față de cele din primele 5 luni ale lui 2024, o încetinire semnificativă pusă de APIA pe seama „așteptării celui mai târziu lansat Program Rabla Auto din istorie”.

Dacia rămâne lider
Înmatriculările de autovehicule din România, în luna mai 2025 și principalele tendințe din piață:
- În luna mai, înmatriculările de autoturisme noi sunt în scădere cu 32,4% comparativ cu mai 2024, ajungând la un volum de 10.465 unități, în linie cu evoluția din ultimele luni și peste cele 9.850 unități înmatriculate în aprilie, altă lună de scădere;
- Autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de -42,4% față de mai 2024, realizând o cota de piață de 4,1%, acest tip de propulsie fiind impactat de asemenea de amânarea noului programul Rabla;
- Pe primele 5 luni din 2025, înmatriculările de autoturisme noi au atins 53.817 unități, cu o scădere de -12% față de perioada similară a anului 2024.

Pe mărci, Dacia continuă să fie liderul pieței locale, cu peste 2.649 de unități noi înmatriculate, în timp ce Toyota, care are o ofertă substanțială de modele hibride, este pe locul secund în top cu 967 unități. Piața locală înregistrează o creștere rapidă în ultima perioadă pe zona de hibride, cu o scădere a modelelor diesel și al celor full-electrice.
În topul pe modele, Dacia deține primele 3 trepte ale podiumului.

(Citește și: ”China ante portas: Intrare agresivă a Chinei pe motoarele de creștere românești – sectorul auto și comerțul”)
***