În primul trimestru, comparativ cu perioada corespunzătoare de anul trecut, cifra de afaceri din serviciile de piață prestate întreprinderilor a crescut pe ansamblu, cu 1,2%.
Cea mai mare scădere s-a înregistrat la capitolul activităţi de producţie cinematografică, video, programe de televiziune; difuzare şi transmitere de programe (-15%), urmate serviciile informatice și IT (-5,8%).

Creșteri în primele trei luni au fost la transporturi (+4.9%), cu cea mai mare creștere la transporturile aeriene (+20%), comunicații (+9,8%) și alte servicii (+6,3%). Din alte servicii, consultanța în management a crescut cel mai mult (+27%)

Evoluția serviciilor prestate întreprinderilor este direct legată de creșterea economică în societățile moderne. Acestea cuprind ansamblul activităților de servicii utilizate ca factori intermediari de producție. În economiile dezvoltate, ansamblul activităților de servicii ajung să reprezintă în general 70 – 80% din costurile de producție constând de la cercetare-dezvoltare, până la logistică, publicitate și studii de piață.

Creșterea rolului serviciilor destinate producției este demonstrată de ponderea tot mai mar pe care o în totalul investițiilor întreprinderii investițiile nemateriale (cercetare-dezvoltare, perfecționarea personalului, studii de piață. etc)
Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna martie 2025, comparativ cu luna martie 2024, a crescut, pe ansamblu, cu 2,6%.
Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna martie 2025, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 0,7%.
***