10 aprilie, 2025

Asistentul AI Saro, dezvoltat de Digital Nation cu sprijinul Google.org pentru a interacționa cu studenții și pentru a facilita comunicarea dintre tineri și cadrele didactice, a fost lansat miercuri la academia de studii economice București.

Saro,   monitorizează modul în care studenții interacționează cu platformele de învățare și le evaluează motivația prin comunicarea cu ei.

De asemenea, îi va susține pe tineri cu mesaje motivaționale, remindere pentru teme și examene, și cu o voce empatică.


Pe de altă parte, le oferă cadrelor didactice o imagine de ansamblu asupra progresului, implicării și nevoilor reale ale studenților.

ASE devine astfel prima universitate din România care implementează acest însoțitor de învățare AI, prin intermediul Facultății de Marketing.

Introducerea unui AI precum Saro în zonele dezavantajate ar putea reduce discrepanețele dintre rural și urban

Saro ar putea fi scalat și la celelalte universități din România și chiar la ciclul primar.

În opinia ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, prezent la introducerea Saro, important este ca tehnologia să ajungă în zona rurală, în zonele defavorizate, ea putând ajuta la reducerea discrepanțelor uriașe existente acum față de urban.

„Conectarea între om și mașină. Cine nu înțelege că este o nouă paradigmă industrială și o schimbare fundamentală a revoluției industriale va rămâne în urmă. Eu cred că Ministerul Educației și Cercetării înțelege aceste lucruri și nu vreau ca sistemul de educație și de cercetare și mai ales copiii, elevii, să rămână în urmă. De aceea, ceea ce faceți voi și parteneriatul cu ASE cred că este o conectare cu ceea ce se întâmplă în noua revoluție industrială. (…) Pentru mine este foarte important ca aceste sisteme de integrare între oameni și tehnologie să fie constrânse de două lucruri. Unu, să fie constrânsă de etică (…), să fie o constrângere etică, să ne asigurăm că tehnologia este folosită cum trebuie, fiindcă tehnologia în sine nu este bună sau rea, ea devine bună sau rea în funcție de cum o folosești. Hai să o folosim bine. (…) A doua constrângere este legată de siguranță, care este o chestie foarte importantă. Această dezvoltare pe linie etică trebuie să ajungă la toți copiii. (…) Eu vreau ca pe viitor tehnologia să ajungă la copiii din Munții Apuseni, în zona rurală, să ajungă în zone defavorizate, în zone dezavantajate astfel încât discrepanțele pe care le avem acum să poată să fie reduse dacă nu chiar eliminate de utilizarea tehnologiei”, a spus David.


Prorectorul ASE, Dorel Paraschiv, a spus că prin utilizarea instrumentelor digitale poate fi mărită promovabilitatea, dar și angajamentul studenților.

„Avem o promovabilitate bună, undeva la 80% la licență și 90% la masterat însă credem noi că prin utilizarea acestor instrumente putem să mărim promovabilitatea și angajamentul studenților și să le oferim noi experiențe de învățare în cadrul cursurilor și seminariilor. Pe vremea mea educația însemna să vii la curs, să iei notițe, eventual să fotocopiezi niște cursuri. Acum totul este digital, este pe platforme, este pe interacțiune cu roboți și suntem din ce în ce mai invadați de aceste tehnologii, așa cum spunea și domnul ministru: trebuie să fim etici, trebuie să știm cum să le folosim, trebuie să le folosim în a ne dezvolta gândirea critică și bineînțeles prin ele se adăugăm valoarea”, a declarat rectorul Dorel Paraschiv.

(Citește și: Numărul brevetelor solicitate de români la Oficiul European, creștere cu 50%, în 2024 – rata de acceptare, mai mare decât cea pentru cererile din SUA sau China)

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: