Reprezentanții companiei auto chineze Chery au confirmat oficial că, începând cu a doua jumătate a anului, vor intra oficial în mai multe țări din Europa de Est, începând cu Polonia și continuând cu Ungaria, Cehia, Grecia și România, scrie publicația Gadget.ro.
Lansarea pe toate aceste piețe se va face cu modelul Chery Tiggo 8, un SUV cu 7 locuri de dimensiuni generoase. Această mașină va fi disponibilă pentru început doar într-o versiune PHEV și pare a fi un concurent direct pentru nume precum Skoda Kodiaq sau Volkswagen Tayron.
Din 2026 vor fi prezentate și modele mai mici, pe lista scurtă urmând a fi Chery Tiggo 7 și Chery Tiggo 4.
Producătorul chinez Chery a fost fondat în 1997 și operează în peste 100 de țări în întreaga lume. Are în portofoliu mărci precum Chery, Omoda, Jaecoo, Jetour, Exeed şi Luxeed, iar în 2024 a vândut 2, milioane de mașini, în creștere cu 38,4% an/an. Dintre acestea, 1,14 milioane de mașini au fost comercializate în afara Chinei, în creștere cu 21,4% an/an.
Gigantul chinez BYD lansează și el operațiuni în România cu scopul de a detrona Dacia
Intrarea Chery pe piața românească pare să facă parte dintr-un plan de extindere al producătorilor chinezi pe piața europeană. BYD, producătorul chinez de vehicule electrice și hibride care concurează de la egal la egal cu marii producători auto tradiționali din Vest, a anunțat la jumătatea lunii că își extinde prezența în Europa, intrând puternic pe piața auto din România.
Reprezentanța BYD România ar urma să aibă, începând cu luna aprilie 2025, 20 de dealeri auto și 7 modele electrice și plug-in hybrid disponibile la vânzare, potrivit publicației EV Market.
Până la finalul anului, rețeaua se va extinde la 30 de dealeri.
Decizia BYD marchează un moment important pentru piața de mașini electrice din România în condițiile în care competiția s-a intensificat odată cu noile modele hibride ale Dacia și cele electrice ale Ford produse la Craiova. Modelele chineze vor concura cu Dacia Spring (Dolphin Surf), Tesla Model Y (Sealion 7), Tesla Model 3 (Seal) sau Ford Puma (Atto 2).
(Citește și: ”BYD intră în forță în România – Chinezii țintesc să detroneze Dacia până în 2030, cu 60 de dealership-uri în București, Iași, Timișoara și Cluj”)
***