CFR Călători va contesta rezultatul licitației de alocare a 13 rame electrice de către Autoritatea de Reformă Feroviara (ARF), desfășurată prin intermediul Bursei Române de Mărfuri (BRM) și câștigată de operatorul privat Interregional Călători SRL.
”Motivul: contestația are în vedere faptul că în conformitate cu ultima oferta acceptată de către sistemul organizat de către B.R.M, oferta CFR Călători a fost de 24.84 lei/km și nu 24.99 lei/km așa cum retine Hotărârea mai sus invocată, preț la care operatorul INTERREGIONAL CALATORI SRL nu putea fi declarat, sub nici o forma, câștigător în dauna CFR Călători”, susține compania.
Este vorba despre contractul de achiziție “Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători”, aferente Contractului de servicii publice lot 2, CSP -L2, pachet prin care vor fi alocate un număr de 13 rame electrice pentru operarea pe 4 rute
CFR Călători, care reprezintă peste 80% din piața de transport feroviar de călători este și singurul operator care a început deja operarea primei rame electrice din primul lot de 12 rame, mai precizează compania.
”În acest sens CFR Călători a participat și va participa la toate procedurile organizate pentru atribuirea spre exploatare a acestui material rulant nou”, transmite compania.
CFR susține că este singura companie cu logistica și calificările necesare exploatării acestor vagoane
Compania va uza de toate căile legale pentru ca acest material rulant nou să fie alocat pentru operare către CFR Călători, ”cu atât mai mult cu cât se estimează că exploatarea acestuia și condițiile care trebuie a fi îndeplinite, în fapt logistica necesară precum și calificarea personalului, nu pot fi asigurate în acest moment și nici chiar în viitorul apropiat, de nimeni altcineva în afara de CFR Călători”.
”Din păcate prin criteriile de calificare pentru participarea la licitație nu se solicită dovezi clare ale capacității de exploatare, remizare, certificare a personalului din punct de vedere al siguranței feroviare pe secțiile ce urmează a fi deservite ci simple declarații că ele vor putea fi îndeplinite după eventuala livrare”, se mai arată în comunicatul transmis de operatorul de stat.
(Citește și: ”CFR Călători se pregătește de pierderi de 3 ori mai mari decât anul trecut”)
***