
De ce e greu de produs bani la buget: PIB în lei și PIB în euro
Dincolo de discuțiile calitative privind necesitatea de a strânge mai mulți bani la buget, scrisoarea cadru publicată de Ministerul Finanțelor oferă și explicația în ceea
Dincolo de discuțiile calitative privind necesitatea de a strânge mai mulți bani la buget, scrisoarea cadru publicată de Ministerul Finanțelor oferă și explicația în ceea
cursdeguvernare.ro derulează, în 10 episoade, proiectul editorial despre competitivitatea României. Asemenea proiectului despre ”Cum ieșim din lumea a doua”, vom explica în ce constă competitivitatea
Premierul Victor Ponta a declarat la finele săptămânii trecute că rectificarea bugetară va fi una negativă, pentru că sunt bani mai puţini decât s-a estimat
Condiția pe care Partidul Social-Democrat (SPD) din Germania o pune CDU-CSU pentru a face parte din viitoarea coaliție de guvernare – anume reintroducere salariului minim
În pofida unor deficiențe discutate pe larg referitor la procesul de învățământ și de adecvare la cerințele din activitatea curentă, ceea ce ne penalizează nu este atât capacitatea forței de muncă, ci integrarea profesională eficientă și mobilitatea necesară pentru a ne plia pe ciclurile economice și cererea din piață.
Nivelul maxim fusese atins în anul 2007, când averea netă ajunsese la aproape 1.200 miliarde lei sau 290% din PIB. Pentru referință, în SUA, averea neta reprezinta in 2010 echivalentul a circa 350% din PIB, iar în Marea Britanie 500% din PIB. Spre deosebire și exact invers față de Occident, partea cea mai importantă din avere o reprezintă imobilele aflate in proprietate
Configurația indicatorilor macroeconomici consemnați în prezent ridică problema necesității de a majora sumele alocate prin bugetul pe 2014 pentru pensii și salarii. Declarațiile publice combinate
cursdeguvernare.ro derulează, în 10 episoade, proiectul editorial despre competitivitatea României. Asemenea proiectului despre ”Cum ieșim din lumea a doua”, vom explica în ce constă competitivitatea
Datele oficiale deja consemnate până în 2012 și estimările pentru 2013 – 2018 arată că deficitul pe zona de asigurările sociale va depăși deficitul bugetului general consolidat al statului.Timp de nouă ani, din 1999 și până în 2007 ( cu o mică excepție în anul electoral 2004) , România s-a dezvoltat cu un ușor
Nivelul taxei pe valoare adăugată este o temă centrală a discuțiilor în vederea stabilirii bugetului pe 2014. Pe de o parte, nivelul TVA ar trebui
În trimestrul II 2013, veniturile totale ale unei gospodării din România au fost cu 2,2% mai mari în termeni reali decât în aceeași perioadă a
cursdeguvernare.ro derulează, în 10 episoade, proiectul editorial despre competitivitatea României. Asemenea proiectului despre ”Cum ieșim din lumea a doua”, vom explica în ce constă competitivitatea
Investițiile străine directe (ISD) în România au depășit la finele lunii iulie 2013 pragul de 60 miliarde euro, bilanțul a aproape 24 de ani de
Potrivit datelor Eurostat (furnizate de Cambridge Econometrics), Numărul IMM-urilor din România a fost anul trecut de aproape 530.000 iar numărul de angajați aferent s-a ridicat
cursdeguvernare.ro derulează, în 10 episoade, proiectul editorial despre competitivitatea României. Asemenea proiectului despre ”Cum ieșim din lumea a doua”, vom explica în ce constă competitivitatea
Banca Națională a continuat programul de reducere treptată și prudentă a dobânzii de politică monetară (DPM), până la nivelul de 4,25% pe an față de
În pofida creșterii economice relativ bune (previzionată recent la nivelul de 2,5% de Economist Intelligence Unit), bugetul general consolidat al României a arătat după primele
În 2013, mediul de afaceri din România s-a înrăutățit sau a stagnat sub toate aspectele, cu excepția celei refereritor la plata taxelor. Este concluzia la care a ajuns International Finance Corporation (IFC), instituție privată parte a grupului Băncii Mondiale.
Neplata contribuțiilor de asigurări sociale reprezintă aproape un sfert din evaziunea fiscală totală. În principal, este vorba despre plata ”la negru” pentru munca depusă, adică
România se află în al doilea stadiu de dezvoltare nu atât din motive de eficiență cât din faptul că nu a mutat la un nivel semnificativ accentul dinspre resurse spre inovare.
Dincolo de discuțiile calitative privind necesitatea de a strânge mai mulți bani la buget, scrisoarea cadru publicată de Ministerul Finanțelor oferă și explicația în ceea
cursdeguvernare.ro derulează, în 10 episoade, proiectul editorial despre competitivitatea României. Asemenea proiectului despre ”Cum ieșim din lumea a doua”, vom explica în ce constă competitivitatea
Premierul Victor Ponta a declarat la finele săptămânii trecute că rectificarea bugetară va fi una negativă, pentru că sunt bani mai puţini decât s-a estimat
Condiția pe care Partidul Social-Democrat (SPD) din Germania o pune CDU-CSU pentru a face parte din viitoarea coaliție de guvernare – anume reintroducere salariului minim
În pofida unor deficiențe discutate pe larg referitor la procesul de învățământ și de adecvare la cerințele din activitatea curentă, ceea ce ne penalizează nu este atât capacitatea forței de muncă, ci integrarea profesională eficientă și mobilitatea necesară pentru a ne plia pe ciclurile economice și cererea din piață.
Nivelul maxim fusese atins în anul 2007, când averea netă ajunsese la aproape 1.200 miliarde lei sau 290% din PIB. Pentru referință, în SUA, averea neta reprezinta in 2010 echivalentul a circa 350% din PIB, iar în Marea Britanie 500% din PIB. Spre deosebire și exact invers față de Occident, partea cea mai importantă din avere o reprezintă imobilele aflate in proprietate
Configurația indicatorilor macroeconomici consemnați în prezent ridică problema necesității de a majora sumele alocate prin bugetul pe 2014 pentru pensii și salarii. Declarațiile publice combinate
cursdeguvernare.ro derulează, în 10 episoade, proiectul editorial despre competitivitatea României. Asemenea proiectului despre ”Cum ieșim din lumea a doua”, vom explica în ce constă competitivitatea
Datele oficiale deja consemnate până în 2012 și estimările pentru 2013 – 2018 arată că deficitul pe zona de asigurările sociale va depăși deficitul bugetului general consolidat al statului.Timp de nouă ani, din 1999 și până în 2007 ( cu o mică excepție în anul electoral 2004) , România s-a dezvoltat cu un ușor
Nivelul taxei pe valoare adăugată este o temă centrală a discuțiilor în vederea stabilirii bugetului pe 2014. Pe de o parte, nivelul TVA ar trebui
În trimestrul II 2013, veniturile totale ale unei gospodării din România au fost cu 2,2% mai mari în termeni reali decât în aceeași perioadă a
cursdeguvernare.ro derulează, în 10 episoade, proiectul editorial despre competitivitatea României. Asemenea proiectului despre ”Cum ieșim din lumea a doua”, vom explica în ce constă competitivitatea
Investițiile străine directe (ISD) în România au depășit la finele lunii iulie 2013 pragul de 60 miliarde euro, bilanțul a aproape 24 de ani de
Potrivit datelor Eurostat (furnizate de Cambridge Econometrics), Numărul IMM-urilor din România a fost anul trecut de aproape 530.000 iar numărul de angajați aferent s-a ridicat
cursdeguvernare.ro derulează, în 10 episoade, proiectul editorial despre competitivitatea României. Asemenea proiectului despre ”Cum ieșim din lumea a doua”, vom explica în ce constă competitivitatea
Banca Națională a continuat programul de reducere treptată și prudentă a dobânzii de politică monetară (DPM), până la nivelul de 4,25% pe an față de
În pofida creșterii economice relativ bune (previzionată recent la nivelul de 2,5% de Economist Intelligence Unit), bugetul general consolidat al României a arătat după primele
În 2013, mediul de afaceri din România s-a înrăutățit sau a stagnat sub toate aspectele, cu excepția celei refereritor la plata taxelor. Este concluzia la care a ajuns International Finance Corporation (IFC), instituție privată parte a grupului Băncii Mondiale.
Neplata contribuțiilor de asigurări sociale reprezintă aproape un sfert din evaziunea fiscală totală. În principal, este vorba despre plata ”la negru” pentru munca depusă, adică
România se află în al doilea stadiu de dezvoltare nu atât din motive de eficiență cât din faptul că nu a mutat la un nivel semnificativ accentul dinspre resurse spre inovare.